Returer, byten och återbetalningar
Vad ska jag göra om jag vill byta en produkt som jag har beställt i webbutiken?
Tyvärr kan vi för tillfället inte genomföra produktbyten.
Du kan returnera produkten och göra en ny beställning av den produkt du vill ha. Priset på den returnerade produkten kommer att återbetalas i enlighet med ditt betalningssätt efter att produkten har tagits emot på vårt lager. Att returnera produkten är kostnadsfritt för kunden, men de ursprungliga fraktkostnaderna återbetalas inte.
Täcks outlet-produkter också av returpolicyen?
Ja, för alla våra produkter gäller standard 14-dagars returrätt, inklusive rabatt- och outletprodukter.
Vad är bytes- och returpolicyen för webbutiken?
Kunden har rätt att returnera produkten inom 14 dagar efter mottagandet av produkten. Ångerrätt föreligger dock inte om varan har använts eller om returen sker efter ovan nämnda tidsperiod. Alla åtgärder med undantag för öppning av produktförpackningen samt inspektion och passning av produkten på sedvanligt sätt ska anses som användning av produkten.
Att inte hämta ut en leverans anses inte vara detsamma som att returnera produkten. Om kunden inte hämtar ut sitt paket i tid (inom 7 dagar med Postnord och 14 dagar med Posti), skickas paketet tillbaka till Kuomiokoski Oy. Kunden debiteras 215 SEK för eventuella outhämtade paket. Denna avgift består av leverans, återlagring och andra faktiska kostnader. Avgiften kommer att dras från den återbetalning som gjorts till kunden.
Om kunden vill byta en produkt ska produkten returneras och kunden ska göra en ny beställning. Tyvärr kan vi för tillfället inte genomföra produktbyten. Priset på den returnerade produkten kommer att återbetalas i enlighet med betalningssättet. Observera dock att de ursprungliga fraktkostnaderna inte kommer att återbetalas
Är returnering av produkter till webbutiken gratis?
Ja, retur av produkter är kostnadsfritt för kunden. Observera dock att de ursprungliga fraktkostnaderna inte kommer att återbetalas.
Hur kan jag returnera produkter som jag har köpt i webbutiken?
Alla våra produkter har 14 dagars returrätt. Tyvärr kan vi för tillfället inte genomföra produktbyten.
Att returnera produkten är kostnadsfritt för kunden, men de ursprungliga fraktkostnaderna återbetalas inte. För att vi ska kunna behandla, godkänna och återbetala returen ber vi dig att läsa vår returpolicy (se följande avsnitt). Om du har problem med returen, eller har några frågor, kontakta nätbutikens kundtjänst genom att skicka ett meddelande till kuomashop@kuoma.fi eller genom att ringa oss på tel. +358 15 415 1100 på vardagar kl. 10.00–16.00. Vår kundtjänst är tillgänglig på finska och engelska.
Instruktioner för att returnera produkter:
1. Fyll noggrant i returformuläret som medföljer paketet.
2. Packa produkterna i originalförpackningen som levererades till dig. Se till att eventuella etiketter och annan produktinformation fortfarande är fäst vid produkterna. Bifoga returformuläret i kartongen och stäng paketet.
3. Tejpa returfraktsedeln som du fick med din beställning på paketet.
4. Om din beställning har skickats av Postnord, returnera paketet till en Postnord serviceställe. Paket som tas emot via Posti måste returneras till en Posti-butik.
5. Spara returkvittot som du får när du lämnar in paketet. Detta kvitto bevisar att du har returnerat produkten.
Hur snart kommer jag få återbetalning till mitt konto/kreditkort efter jag har returnerat en produkt?
När produkten har returnerats till vårt lager kommer en återbetalning av köpesumman att ske så snart som möjligt. Observera att det i vissa fall kan ta upp till 10 vardagar innan returnerade produkter levereras tillbaka till lagret. Den faktiska återbetalningen kommer att göras via betaltjänsten. Observera dock att de ursprungliga fraktkostnaderna inte kommer att återbetalas.