Reklamationer
ALLMÄNNA GARANTIVILLKOR
1. Kuomiokoski Oy erbjuder följande garantier på sina produkter:
◦ Skor: 1 år
◦ Skornas yttersulor: 2 år
◦ Kläder: 1 år
2. Garantin täcker färg-, tillverknings- och materialdefekter.
3. Garantiperioden börjar från det ursprungliga inköpsdatumet. Garantiperioden för en ersättnings- eller reparerad produkt fortsätter enligt den ursprungliga produktens garanti. Garantiperioden skall verifieras med ett inköpskvitto, bankutdrag eller kreditkortsköp. Om kunden inte kan tillhandahålla sådant bevis, börjar garantiperioden från produktens tillverkningsdatum som är markerat på den.
4. Krav på felkorrigering måste göras omedelbart eller senast 14 dagar efter upptäckten av felet.
5. Kuomiokoski Oy är inte ansvarig för fel som orsakas av:
◦ Produkten använts på fel sätt
◦ Felaktig produktförvaring
◦ Normalt slitage, åldrande och trötthet av material
◦ Underlåtenhet att följa tvätt- och torkningsanvisningar
6. Kuomiokoski Oy kommer, på egen bekostnad, att åtgärda defekter som nämns i punkt 2 under garantiperioden, antingen genom att tillhandahålla en ny produkt eller reparera den reklamerade produkten.
INSTRUKTIONERFÖR ATT GÖRA EN REKLAMATION AV SKOR (KONSUMENTKUND)
För köp från återförsäljare
- Kontrollera Kuomas garantivillkor.
- Om garantivillkoren är uppfyllda, gör reklamationen till inköpsstället.
För köp från Kuoma.fi webbutik eller Kuomas fabriksbutik (i Kuortti, Finland)
- Kontrollera Kuomas garantivillkor.
- Om garantivillkoren är uppfyllda, ladda ner reklamationsformuläret genom att klicka här och fyll i det. Kundens kontaktuppgifter används enbart för att hantera reklamationen.
- Ta fotografier av produkten enligt nedanstående instruktioner. Fotografera även färgen på ränderna på bindsulan. Alla Kuoma-skor har 1-2 avtagbara innersulor, och bindsulan kan hittas under de löstagbara innersulorna. Om innersulan är mycket hårt fäst kan du använda spetsen på en kniv för att hjälpa till att ta bort den. Om de begärda bilderna inte är bifogade reklamationen kommer kundservice att kontakta kunden för att begära bilderna innan reklamationen kan behandlas.
◦ Sidobild av hela skon
◦ Bild av yttersulan i hela längden
◦ Bild på reklamationens orsak
◦ Bild av inköpskvitto
◦ Bild av bindsulan - Skicka det ifyllda reklamationsformuläret och begärda bilder till customerservice@kuoma.fi.
- Kuomiokoski kundservice kommer att behandla reklamationen inom 5 arbetsdagar.
INSTRUKTIONERFÖR ATT GÖRA EN REKLAMATION AV KLÄDER (KONSUMENTKUND)
För köp från återförsäljare
- Kontrollera Kuomas garantivillkor.
- Om garantivillkoren är uppfyllda, gör reklamationen till inköpsstället.
Om inköpsstället är Kuoma.fi webbutik eller Kuomas fabriksbutik (i Kuortti, Finland)
- Vänligen kontrollera Kuomas garantivillkor.
- Om garantivillkoren är uppfyllda, vänligen ladda ner reklamationsformuläret genom att klicka här och fyll i det. Kom ihåg att även fylla i ditt telefonnummer i formuläret. Kundens kontaktuppgifter används enbart för att hantera reklamationen.
- Ta bilder av produkten enligt instruktionerna nedan och bifoga dem till formuläret. Om inga bilder har bifogats till reklamationen, kommer kundtjänst att kontakta kunden och be om bilderna innan reklamationen kan behandlas färdigt.
• En bild på hela plagget
• En bild på reklamationsorsaken
• En bild på inköpskvittot - Skicka reklamationsformuläret och de begärda bilderna till asiakaspalvelu@kuoma.fi
- Kuomiokoski kundtjänst behandlar reklamationen inom 5 arbetsdagar.