Villkor

Webbutikens leveransvillkor och betalningsmetoder

Produkter i onlinebutiken säljs av

Kuomiokoski Oy (senare i texten kallad Kuoma)

Företags-ID: 0166561-0

Adress: Pohjallistie 1, 52780 Kuomiokoski, Finland

Kundservice: kuoma@kuoma.fi

Kuoma säljer produkter till privatpersoner som är minst 18 år. Observera att beställningar i kuoma.fi webbshop endast kan göras av icke-handlande privatpersoner. Därför kommer Kuoma inte att acceptera beställningar från företag, föreningar eller någon annan typ av juridisk person.

Du kan nå Kuomas onlinebutiker som levererar till andra länder genom att välja ett annat fraktland på webbplatsen.

Produktpriserna inkluderar moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och leveranskostnader.

Om du inte hittar den produkt du letar efter eller har några frågor, vänligen kontakta oss.  Du kan kontakta vår kundtjänst genom att maila kuoma@kuoma.fi eller genom att ringa +358 15 415 1100 (mån–fre kl. 10–16 EET).

Produktinformation och tillgänglighet

Alla beskrivningar av Kuomas produkter kan ändras när som helst, utan föregående meddelande, efter eget gottfinnande.

Vi gör allt vi kan för att så exakt som möjligt visa färgerna och bilderna på Kuoma-produkterna som visas i webbshoppen. Eftersom de faktiska färgerna du ser beror på din bildskärm, kan vi inte garantera att din bildskärms visning av någon färg kommer att vara korrekt.

Även om Kuoma försöker ange den aktuella tillgängligheten av produkterna korrekt i webbshoppen, garanterar Kuoma inte tillgängligheten för de produkter som annonseras i webshopen. Alla beställningar är föremål för Kuomas acceptans och tillgänglighet.

Kuoma förbehåller sig rätten att utan föregående meddelande eller ansvar ändra, avbryta eller avbryta tillverkningen och försäljningen av någon Kuoma-produkt.

Kuoma har rätt att ändra priserna utan föregående meddelande. Ändrade priser gäller för beställningar som görs efter att prisändringen trätt i kraft.

Beställning

För att beställa produkter i butiken måste du

  • Uppge ditt namn, adress, telefonnummer, e-postadress, betalningsinformation och annan nödvändig information för transaktionen
  • vara myndig (18 år eller mer) och
  • vara den lagliga ägaren till det betal-/kreditkort som används för transaktionen.

Om du skapar ditt eget konto i Kuomas webbshop skapar du samtidigt en personlig användaridentifikation och ett lösenord. Du måste alltid hålla dina inloggningsuppgifter skyddade. Du är personligen ansvarig för alla transaktioner som genomförs med ditt konto och identifiering, och ska utan dröjsmål informera Kuoma om dina inloggningsuppgifter har kommit till tredje parts kännedom, i vilket fall Kuoma förbehåller sig rätten att stänga av eller radera dina användaruppgifter utan föregående meddelande.

Produkter kan beställas i Kuoma webbutik genom att lägga dem i varukorgen. En e-postbekräftelse kommer att skickas för alla beställningar. Kunden förbinder sig att följa gällande leveransvillkor vid varje beställning. Alla beställningar kommer att behandlas konfidentiellt.

Den information som varje kund lämnar kan användas vid leverans av produkter, vid utskick av specialerbjudanden i marknadsföringssyfte och om det uppstår problem med produktleveransen. Kunden kan också få nyhetsbrev eller specialerbjudanden via e-post. Kunder kan alltid vägra att ta emot marknadsföringsmeddelanden och liknande genom att ange detta vid beställning eller senare genom att kontakta markkinointi@kuoma.fi.

Orderbekräftelse

Vi skickar en orderbekräftelse via e-post, inklusive:

  • ordernummer
  • beställningsöversikt (produktinformation, betalningsinformation, frakt- och faktureringsinformation)
  • en länk för att spåra leveransen av din beställning
  • Kuoma kundtjänst kontaktinformation

Betalningsmetoder

Produkter och deras leveranskostnader kommer att betalas vid beställning. Webbutiken accepterar följande betalningsmetoder:

Shopify Payments 

 

Leveranssätt, tid och kostnader

Leveranse görs på vardagar. Produkterna skickas från Kuomas lager inom 1–7 dagar efter mottagande och godkännande av en beställning. Om en leverans är försenad kommer vi att kontakta dig så snart som möjligt. Beställningar kommer att levereras till det utlämningsställe och den leveransmetod du har valt.  Leveranskostnader beror på valt leveranssätt.  Leveranskostnader och alternativ kommer att visas i varukorgen och på betalningssidan. 

Vi använder Shipit Ab Oys leveranstjänst. Bland transportörerna finns Postnord och Posti. Postnord kan leverera produkter till dörren, eller ett paketskåp. Posti levererar endast till avhämtningsställen närmast mottagarens adress eller valts av mottagaren.

  • Postnord hemleverans, 99 kr
  • Postnord Hämta, 75 kr
  • Posti Hämtpaket, 75 kr

 

Kundreklamation

En orderbekräftelse kommer att levereras med varje beställning. Det fungerar som ett kvitto och garantibevis. Om du upptäcker ett fel i dina Kuoma-skor, skicka in en reklamation till Kuomiokoskis kundtjänst (tel. +358 15 415 1100 eller kuoma@kuoma.fi). Begäran om åtgärdande ska lämnas omedelbart eller senast 14 dagar efter att ett fel upptäckts. Produktansvaret omfattar eventuella material- och tillverkningsfel i produkter.  Produktansvaret gäller i 12 månader från inköpsdatum. Produktansvaret omfattar inte slitage, materialåldring och utmattning, eller eventuella skador på grund av felaktig eller oaktsam användning eller förvaring eller bristande efterlevnad av skötselanvisningar för tvätt och torkning av skorna. 

Villkor för produktretur

Kunder har 14 dagars returrätt enligt den finska konsumentskyddslagen. Kunder kan returnera produkter utan kostnad. De ursprungliga leveranskostnaderna kommer dock inte att återbetalas. Produktreturrätten gäller endast oanvända och säljbara produkter i originalförpackning. Vi accepterar inga produkter som returneras mer än 14 dagar efter mottagandet av leveransen. Du kan returnera oöppnade och oanvända produkter enligt returinstruktionerna, så kompenserar nätbutiken dig för produkterna, varefter du kan göra en ny beställning. Tyvärr kan vi för tillfället inte genomföra produktbyten.

Returneringsinstruktioner

Produkter kan returneras inom 14 dagar. För att behandla, acceptera och kompensera för din produktretur, hänvisar vi till villkoren för produktreturer.

Fyll i returformuläret som levereras med din produkt. Lägg produkterna i originalförpackning som levererades till dig. Se till att eventuella produktetiketter och annan produktinformation är fäst vid produkterna. Placera returformuläret i förpackningen och stäng förpackningen. Klistra fraktsedeln för produktreturer levererade med din beställning på förpackningen. Om din beställning ursprungligen levererades via Matkahuolto, returnera förpackningen till ett Matkahuolto serviceställe. Paket som levereras av Posti måste returneras till en Posti-butik. Spara kvittot som du får när du lämnar in paketet. Det bekräftar att du har returnerat produkterna. 

Du kan hämta produktreturformuläret här!

Underlåtenhet att hämta ett paket

Underlåtenhet att hämta ett paket är inte detsamma som en produktretur. Om du inte hämtar ut ditt paket i tid (Posti: inom 7 dagar och Postnord: inom 7 dagar), skickas ditt paket tillbaka till Kuomiokoski. Vi debiterar 215 kr för varje paket som ej hämtas ut. Avgiften består av faktisk leverans, återlagring och andra kostnader. Avgiften kommer att minskas från det belopp som återbetalas till dig.

Problem gällande leveranser och felaktiga produkter

Om en felaktig produkt har levererats till dig måste du meddela oss om detta omedelbart och senast inom 14 dagar på kuomashop@kuoma.fi.

Om ett paket har skadats under leveransen ska en reklamation omedelbart lämnas in till transportföretaget.  Alla reklamationer måste skickas in via Shipit. Om du ska lämna in ett kundklagomål, skicka det till reklamointi@shipit.fi.

Sekretesspolicy

Kuomiokoski Oy:s sekretesspolicy gäller även för webbutiken. Den är tillgänglig här. 

Övrigt

Vi förbehåller oss rätten att ändra våra leveransvillkor. Innan du gör en beställning måste du läsa gällande leveransvillkor. Kuomiokoski Oy behandlar all kundinformation konfidentiellt.

Tillämplig lag

Dessa allmänna villkor omfattas av Finlands lagar. Vi försöker lösa eventuella tvister direkt med kunden. Om tvisten inte kan lösas genom den interna hanteringen av klagomål, kan kunden kontakta den europeiska onlineplattformen för tvistlösning på ec.europa.eu/consumers/odr