Fraktpolicy och returer

Fri frakt i Sverige vid beställningar över 1 100 kr

Leveransvillkoren för den här webbutiken gäller endast för leveranser till Sverige.  Priserna på produkterna som visas i webbutiken visas i svenska kronor inklusive moms. Vi förbehåller oss rätten att göra ändringar i produktinformation, priser, urval och leveransvillkor för att förbättra vår onlinebutik. Vid uppenbara fel i pris eller produktdetaljer på hemsidan är vi inte skyldiga att leverera produkterna i enlighet med den felaktiga informationen.

När en beställning har tagits emot skickas ett bekräftelsemeddelande till den e-postadress som kunden angett i samband med beställningen. Ett meddelande kommer även att skickas till kunden efter att beställningen har behandlats på vårt lager.

Beställningar behandlas vanligtvis på vårt lager inom 1–7 vardagar efter att vi tagit emot och accepterat beställningen, varefter produkten skickas. Med en genomförd beställning avses en beställning där alla produkter finns på vårt lager och har reserverats för beställningen och betalningssättet för beställningen har godkänts. Paketet kommer att visas i transportföretagets spårningssystem inom 1–3 dagar efter att beställningen behandlats. Du kan följa leveransen från uppföljningslänken i leveransbekräftelsen.

Leverans till Sverige  

Beställningar skickas till den adress som du angett i samband med din beställning. Bland våra transportföretag finns Postnord och Posti. Leveransalternativ omfattar hemleverans eller leverans till ett paketskåp.

Fraktkostnaden är 75 SEK till serviceoutlet eller paketskåp och 99 SEK för hemleverans. Fri frakt vid beställningar över 1 100 kr

Returpolicy

Gratis 14 dagars returrätt

Alla Kuoma-produkter har 14 dagars returrätt. Att returnera produkten är kostnadsfritt för kunden, men de ursprungliga fraktkostnaderna återbetalas inte. För att vi ska kunna behandla, godkänna och återbetala returen ber vi dig att noggrant granska vår returpolicy. Om du har problem med returen, eller har några frågor, vänligen kontakta nätbutikens kundtjänst genom att skicka ett meddelande till kuomashop@kuoma.fi eller genom att ringa på tel. +358 15 415 1100, vardagar 10–14. Vår kundtjänst är tillgänglig på engelska och finska.

Instruktioner för att returnera produkter:

  1. Fyll noggrant i returformuläret som medföljer paketet.
  2. Packa produkterna i originalförpackningen som levererades till dig. Se till att eventuella etiketter och annan produktinformation fortfarande är fästa på produkterna. Lägg returformuläret i kartongen och stäng paketet.
  3. Tejpa returfraktsedeln som du fick med din beställning på paketet.
  4. Skicka tillbaka paketet till ett Postnord serviceställe. Paket som tas emot via Posti måste returneras till ett Postis serviceställe.
  5. Spara kvittot som du får när du lämnar in paketet. Detta kvitto bevisar att du har returnerat produkten.

Kunden har rätt att returnera produkten inom 14 dagar efter mottagandet av produkten. Ångerrätt föreligger dock inte om varan har använts eller om returen sker efter ovan nämnda tidsperiod. Alla åtgärder med undantag för öppning av produktförpackningen samt inspektion och passning av produkten på sedvanligt sätt ska anses som användning av produkten.

Att inte hämta ut en leverans anses inte vara detsamma som att returnera produkten. Om kunden inte hämtar ut sitt paket i tid (inom 7 dagar med både Postnord, 7 dagar med Posti), skickas paketet tillbaka till Kuomiokoski Oy. Kunden kommer att debiteras 215 kr för eventuella outhämtade paket. Denna avgift består av leverans, återlagring och andra faktiska kostnader. Avgiften kommer att dras av från återbetalningen till kunden.

Produktbyte är för närvarande inte möjligt. Om kunden vill byta en produkt ska produkten returneras och kunden göra en ny beställning. Priset på den returnerade produkten kommer att återbetalas i enlighet med betalningssättet. Observera dock att de ursprungliga fraktkostnaderna inte kommer att återbetalas.